Lombok day 14/15

14 augustus 2015 - Bayan, Indonesië

Gister ochtend om 7 uur sochtends opgestaan om.te gaan ontbijten, waarna we om half 9 werden opgehaald met een busje om de trekking te beginnen. We zijn eerst hier naar boven gebracht aan het einde van de straat om vervolgens te gaan lopen. Eerst moesten we onze namen opschrijven en waar we vandaan kwamen. Geen idee waarom.
Daarna zijn we met nog 10 andere touristen en onze travel guide gaan lopen. Het was een stuk heftiger en pittiger dan ik dacht. Merkte toen pas hoe slecht mijn conditie was...het was een erg zwarten klim, het was erg stijl en waren nauwelijks vlakke punten om te lopen. Uiteindelijk na 7 uur te hebben gelopen met wat pauze tussendoor eindelijk op de top van de berg aangekomen, 2700 meter.. Erg hoog maar wel erg mooi om te zien. Zie foto's.
De volgende dag had ik besloten om terug te gaan met nog 5 andere, was toch iets te zwaar voor ons, maar Jesse bleef wel nog een dag. Om 6 uur werden we wakker gemaakt, niet veel geslapen denk 1 a 2 uurtjes aangezien we scheef op de berg lagen dus je kon niet erg makkelijk en lekker slapen.
De terug weg was natuurlijk iets makkelijker aangezien je alleen maar naar beneden ging. Alleen vonden mijn enkels dat op een gegeven moment niet meer zo leuk.. paar keer doorheen gezakt maar wel door gegaan. Is ook nog best zwaar voor je knieën en kuiten als je alleen maar stijl naar beneden gaat. Uiteindelijk weer in het hotel aangekomen en veels te veel voor de kamer moeten betalen omdat ik alleen ben en je voor de kamer betaald en niet per persoon. Nog iets van kunnen afdingen maar niet veel helaas.. vandaag een beetje rustig aan doen, heb pijn in heel mn lichaam, was misschien toch iets te zwaar voor mij. Wachten tot Jesse morgen terug komt en dan gaan we naar de Gilli eilanden.

1. Ellen Holwerda:
    14 augustus 2015
    Je had het moetern vragen waarom zij julllie namen willen weten em waar jullie vandaan kwamen. Ik denk dat als er iets gebeurd zij ongeveer weten welke mensen naar boven zijn gegaan en bij evt. ongelukken welke ambassade ingeschakeld moet worden.
    Lombok is nog ongerept en zwaar om te lopen, en inderdaad heel mooi. Na Sumatra is dit voor mij ook een van demooiste eilanden.
    Doe voorzichtig. Liefs en dikke kus!
  2. Andre:
    15 augustus 2015
    jeetje, wat heftig zeg. 7 uren naar boven lopen, pfffffff.
    Gelukkig ben je weer heelhuis terug in je hotel. Goed om even echt bij te komen.
    Goed dat je voelde dat je terug moest gaan ook al bleef Jesse nog een dag.
    XXXXXX