Gili Island day 18

17 augustus 2015 - Selaparang, Indonesië

Goeiemorgen, is alweer 7 uur 's ochtends. Ik wordt hier een stuk vroeger wakker dan dat ik normaal doe...
Eergisteren aangekomen op Gili Trawalang, hadden al een 'hotel' geboekt dus dat was geen probleem, zijn wat gaat eten en gelijk ons bed in gegaan. Waren allebei erg moe, Jesse was die dag natuurlijk terug gekomen van de trekking en ik was nog steeds moe van de trekking haha.
De volgende dag ( gister dus ) moesten we om 10 uur bij de harber zijn voor de duikcursus. Er was ook een Nederlandse instructrice, erg aardige vrouw. Zij ging Jesse alles uitleggen en helpen. Uiteindelijk was Jesse klaar voor zn duik en genoot er erg van.
Ik mocht gratis snorkelen, erg vriendelijk van deze mensen want dat was eerst niet afgesproken.
Na een tijdje in de middag hadden we een pauze en gingen we op het eiland wat eten, de Nederlandse vrouw vroeg of wij met haar en haar man ergens wilden gaan lunchen, ook een Nederlander. Dat wilden wij wel. Erg lekker bij een lokaal restaurantje gegeten wat niet al te prijzig was. Daarna weer terug op de boot gegaan.
Savonds kwamen we aan in een hostel, die hadden we voor de komende 3 nachten geboekt, toch wat goedkoper.
We kwamen daar aan en er waren 7 andere backpackers, 5 Fransen en 2 Duitsers. Uiteindelijk afgesproken om met 2 Fransen en de 2 Duitsers ergens wat te gaan eten en daarna een drankje te gaan doen. Erg gezellig! Zijn eerst bij een soort café/pub wat gaan drinken waarna Jesse terug is gegaan want hij moest leren ( ja leren in je vakantie ) voor een test voor vandaag bij de duikcursus. Daarna nog lekker een biertje bij het strand gedronken maar omdat die al om 12 uur dicht gingen zijn we op zoek gegaan naar wat anders. Aan een lokaal iemand gevraagd en die vertelde ons dat er een club was genaamd 'epolition' dus wij op zoek naar 'epolution'. Uiteindelijk evolution gevonden, de indonezen vinden het moeilijk om de F/V uit te spreken! Het was erg druk maar erg gezellig, eerst een tijdje beerpong gespeeld, de tafels stonden echt overal, en om 12 uur gingen de tafels weg en was het tijd om te gaan dansen.