Bali/Jakarta day 39

8 september 2015 - Pasar Minggu, Indonesië

Ja vandaag was dan de laatste dag in Kuta, Bali.... Erg vreemd om deze plek te verlaten aangezien ik hier 2,5 week heb rondgelopen. Hele leuke tijd gehad, superleuke mensen ontmoet waar ik nog steeds contact mee heb ook al zijn ze al een week weg. Was erg leuk om mee te maken hoe zo'n hostel werkt. Je slaapt met zn 6en in een kamer, 2 stapelbedden en 1 tweepersoons bed. Paar keer in het 2persoonsbed geslapen, soms ook naast een vreemde, erg apart maar niet erg. En daarna heb ik het onderste gedeelte van een stapelbed geclaimd.

Ik heb een erg leuke tijd gehad, zat ook in een super hostel wat erg goedkoop was, ik betaalde rond de 7 euro per nacht. De eigenaar was ook Nederlands dus kon daar ook gezellig mee kletsen. Het hostel had ook een zwembad waar je kon zitten en zo was het ook erg makkelijk om mensen te ontmoeten. Ook ontmoette je ze gewoon in je kamer, ging erg makkelijk en iedereen was vriendelijk tegen elkaar.

Eten kon je daar voor nog niet eens 3 euro. Dan had je een gerecht plus drinken. Dat zal ik wel gaan missen. Heerlijk eten overigens.
Ook gingen we vaak naar een restaurant/nacht club vlakbij. Daar betaalde je 7 euro voor 4 uur all you can eat en all you can drink.
Heb een fijne tijd gehad hier maar helaas was het 's avonds weer tijd om te vertrekken.. aan alles komt een eind.

'S avonds heb ik via een app 'Uber' een taxi besteld, via deze app kun je een goede prijs krijgen aangezien je hier meestal wordt afgezet kwa prijzen. Ik werd naar het vliegveld gebracht waar ik daarna nog een kwartier heb lopen zoeken naar de Domestic flights (binnenlandse vluchten) bleek heel ergens anders te zijn. Gelukkig ken ik mezelf en was ik ruim om tijd op het vliegveld. Ingecheckt and there we go.

Eenmaal onderweg naar Jakarta had ik een erg goede plaats, lekker veel beenruimte en heb ik ook eventjes kunnen slapen. De vlucht duurde iets minder dan 2 uur.
Op Jakarta aangekomen werd ik natuurlijk gelijk belaagd door 20 mensen die 'transport' roepen, zo verkopen ze zichzelf namelijk, wordt je helemaal gek van. Uiteindelijk wel een goede de gemaakt.
Onderweg naar Kebagusan City apartment. Kregen we op de helft van de rit een lekke band, ja hoor om half 1 's nachts kan dat er ook nog wel bij... binnen 20 min verwisseld en gingen we weer verder. Natuurlijk wist de taxi chauffeur op een gegeven moment de weg niet ook al zei die van wel.. Erg vreemd maar dat gebeurd hier vaker dat de taxi chauffeurs verdwalen. Ze hebben geen Tom Tom zoals wij. Uiteindelijk aangekomen bij het apartment ging ik naar boven naar de kamer van de jongen waar ik zou verblijven, hadden al contact gehad dus ik klopte op de deur, deed er niemand open.. Ik paar keer geklopt denk 5/10 min voor de deur gestaan en uiteindelijk werd er open gedaan, hij was in slaap gevallen....
Nu 2 dagen hier verblijven en daarna is de reis helaas weer afgelopen....

1. Ellen Holwerda:
    8 september 2015
    Oh, schat wat een avontuur. Leuk dat je ontzettend genoten hebt van je vakantie. Wij missen je wel en ben erg benieuwd na al je verhalen en indrukken.
    Wij wensen je een goede reis terug. Dikke kussen van opa en oma. XX
  2. Oma Jansen:
    9 september 2015
    ook ik wens je een goede en voorspoedige reis toe. Wat zal vooral Iris( naast alle anderen) blij zij als je weer thuis bent!!❤️