Jakarta/Sumatra day 4

3 augustus 2015 - Pesanggrahan, Indonesië

Vandaag begint het echt backpacken dan, om 3 uur sochtends (.....) Begon het avontuurtje. We stonden op om onze spulletjes nog bij elkaar te rapen want de taxi chauffeur stond beneden te wachten om half 4. Daarna naar Jakarta airport gereden.
Stonden op verkeerd op het vliegveld uiteindelijk ergens anders heen gereden bleek het dat we op het verkeerde vliegveld stonden... Toen nieuwe tickets moeten kopen aangezien het uiteindelijk te laat was geworden en het vliegtuig al was vertrokken.. uiteindelijk op het andere vliegveld aangekomen daar wat gegeten en toen een paar uur gewacht tot we konden boarden, uiteindelijk het vliegtuig en en we konden vliegen!
aangekomen in Me dan probeerde we om een taxi te krijgen naar de jungle voor weinig geld na na een uur onderhandelen en veel mensen gesproken te hebben is het gelukt en waren we op weg naar de jungle. onderweg veel Justin bieber geluisterd blijkbaar was dit de lievelingsmuziek van de taxi chauffeur.... Na een reis van 3 uur en veel Justin bieber.. ook wilde de taxichauffeur ons zijn vrouw en nieuwgeboren kinderen laten zien in het ziekenhuis, we dachten dat hij een grapje maakte maar hebben toch zijn 'vrouw'.gezien, was veels te jong voor hem dus we denken dat hij ons daarmee nog wat geld probeerde af te troggelen. Maar daar trapte we niet in. Uiteindelijk verder gereden na een tijd, nog ergens gegeten en ook daar probeerde hij ons al het eten te laten betalen maar gelukkig had Jesse het door en hebben we gewoon ons eigen eten betaald éindelijk na 6 uur ( wat eigenlijk 3 uur moest zijn.) rijden aangekomen in de jungle in Bukit Lawang.
We zijn rondgeleid door het gebied in de jungle waar de slaapplaatsen waren om daar een kamer te huren voor een nacht dus na weer onderhandelen hebben we dat gedaan( ja wordt veel onderhandeld). Daarna kwamen we Nederlanders tegen die ook de tour hadden gedaan die wij morgen gaan doen en hadden ons verteld wat we er van konden verwachten en brachten ons naar een goede tourguy. Daar mee overlegd en betaald voor de tour van 2/3 nachten waar bij we dan ook in de jungle gaan slapen. Verder nog wat gepraat met de Nederlanders en de Zwisterse jongen die we op het vliegveld hebben leren kennen die ook met ons hier mee naar toe ging. We hebben het eten gratis gekregen, zijn erg vriendelijke mensen hier. Uiteindelijk slapen we met zn drieën in de kamer. Vanavond vroeg slapen, morgen worden we om 9 uur opgehaald door de tourguy.